ایران مارکتنیگ 360 بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام در سال 2020 - ایران مارکتینگ

مقدمه

در دوران دبیرستان، یکی از دوستانم مصمم شد تا زمان مناسب برای ارسال عکس‌های اینستاگرام خود را پیدا کند تا بتواند بیشترین تعداد لایک را به دست بیاورد. او با اشتیاقی که در این زمینه داشت، ارسال پست در ساعات مختلف روز را امتحان کرد و تلاش کرد “تعداد لایک در دقیقه” و بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام برای پست‌های خود را حساب کند.

بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام در سال 2020  ایران مارکتینگ

 

او بعد از چند هفته آزمایش، متوجه شد که کدام زمان از روز بیشترین میزان لایک را برای یک پست به همراه دارد و از آن به بعد می‌توانست به راحتی در همه پست‌های اینستاگرام خود ۲۰۰ لایک یا بیشتر به دست بیاورد.

روش خاص و به ظاهر علمی دوست من برای به حداکثر رساندن تعداد لایک‌های اینستاگرام، هنوز تا حدودی برای من خنده‌دار است، اما از روزی که به طور حرفه‌ای وارد حرفه بازاریابی دیجیتال شدم، میل او برای حضور قدرتمند در اینستاگرام من را تحت تأثیر قرار داده است.در ادامه با ایران مارکتینگ همراه باشید تا در مورد بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بیشتر بدانیم.

تحقیق در مورد زمانبندی انتشار پست اینستاگرام

برای ساختن یک صفحه اینستاگرام با تعداد فالوورهای بالا، باید محتوای اغواکننده‌ای ایجاد کنید که مخاطبان شما نسبت به آن اشتیاق بالایی داشته باشند. اما اگر محتوای خود را در زمان مناسب ارسال نکنید، اکثر مخاطبین پیج شما هرگز آن را نمی‌بینند. بنابراین سؤال اینجاست که چگونه بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام برای مخاطبین خود را مشخص می‌کنید؟

طبیعتاً بهترین روش برای یافتن زمان مطلوب، از طریق انجام آزمایش زمان‌های مختلف ارسال است. شما باید ببینید که پست‌ها در کدام زمان، بیشترین میزان بازدید و جذب مخاطب را ایجاد می‌کند.

اما اگر منابع و زمان کافی برای انجام چنین آزمایشاتی در اختیار ندارید، وب سایت اسپروت سوشیال (Sprout Social) یک بستر مدیریت رسانه‌های اجتماعی با بیش از ۲۴۰۰۰ مشتری را ایجاد کرده است که می‌تواند به شما کمک کند. سال گذشته آن‌ها داده‌های مشتریان خود را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادند تا ببینند پست‌های رسانه‌های اجتماعی در کدام بازه‌های زمانی و کدام روزها بیشترین میزان لایک را دریافت می‌کند. آن‌ها همچنین داده‌های خود را به دو بخش شبکه‌های اجتماعی و صنعت تقسیم‌بندی کرده‌اند.

با نگاهی به داده‌های مشتریان آن‌ها در اینستاگرام، می‌بینید که زمان‌های مشخص شده در کدام بازه زمانی در هر روز از هفته، برای ایجاد بیشترین تعامل در این شبکه اجتماعی ایده‌آل هستند.

بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام

به طور میانگین بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت ۲ الی ۳ بعد از ظهر است. با این وجود، سطح درگیری مخاطب با پست – بسته به اینکه در چه روزی از هفته آن را ارسال می‌کنید – می‌تواند به طرز چشمگیری تغییر کند. بهترین روز برای ارسال پست در اینستاگرام در روز پنجشنبه، بین ساعت ۲ الی ۳ بعد از ظهر نیست، بلکه ساعت‌های ۵ صبح، ۱۱ صبح و ۴ بعد از ظهر است.

در ادامه نکات جانبی در مورد زمان‌بندی مطلوب ارسال با توجه به داده‌های وب سایت اسپروت سوشیال ارائه شده است تا به وضوح این موضوع را نشان دهد:

· ارسال در ساعت ۵ صبح از سه شنبه تا جمعه برخی از بالاترین میزان تعامل‌ها را ایجاد می‌کند – افراد معمولاً هنگام بیدار شدن بلافاصله تلفن‌های خود را چک می‌کنند.

· ارسال از ساعت ۱۱ صبح الی ۳ بعدازظهر در طول روزهای هفته نیز درگیری زیادی ایجاد می‌کند – افراد معمولاً تلفن‌های خود را هنگام ناهار یا زمانی که در پایان روز کاری انرژی ذهنی آن‌ها رو به اتمام است، بررسی می‌کنند.

·اگر می‌خواهید در تعطیلات آخر هفته پست بگذارید، حوالی ساعت ۱۱ صبح آن را ارسال کنید. یعنی نزدیک به زمانی که افراد ناهار می‌خورند یا با دوستان خود در حال معاشرت هستند.

بنابراین، هنگام پست گذاشتن در اینستاگرام تنها خود را به یک بازه زمانی محدود نکنید. هم روز هفته و هم شرایط مخاطبان خود را در نظر بگیرید (در رابطه با مورد دوم در ادامه صحبت خواهیم کرد).

در ادامه بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام در طول هفته در هر منطقه زمانی بیان شده است.

بهترین زمان در هر روز برای انتشار پست در اینستاگرام

· شنبه: ۹ صبح تا ۱۱ صبح

· یکشنبه: ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر

· دوشنبه: ۹ صبح تا ۵ عصر (بیشترین میزان در ۱۱ صبح و ۲ بعد از ظهر)

· سه شنبه: ۸ صبح تا ۷ عصر، *۷ عصر

· چهارشنبه: ۵ صبح، *۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر

· پنجشنبه: ۵ صبح، *۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر

· جمعه: *۵ صبح، ۹ صبح تا ۱۰ صبح، *۱۱ صبح / ۲ بعد از ظهر تا ۴ بعد از ظهر

* = نشان‌دهنده بیشترین میزان درگیری مخاطب است.

آیا می‌خواهید توصیه‌هایی مختصر و مفید بر اساس این داده‌ها بشنوید؟! بین ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر از سه شنبه تا جمعه، پست‌های خود را در اینستاگرام پست کنید. شما از این طریق بیشترین میزان مشارکت مخاطبین خود را دریافت خواهید کرد.

اگر هم به یک تصویر شماتیک برای پیداکردن بهترین استراتژی نیاز دارید، نمودار زیر بهترین و پربازدید ترین نقاط زمانی را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته که بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام هستند را به شما نشان می‌دهد.

بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام در سال 2020

 

داده‌های فوق در مورد زمان‌بندی مطلوب ارسال پست، یک نقطه شروع عالی برای افزایش تعداد مخاطبان پیج اینستاگرام شما است. طبق تحقیقات سایت اسپروت سوشیال، اگر سازمان شما در زمینه فناوری، کسب و کارهای B2C، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی فعالیت دارد یا یک سازمان غیرانتفاعی است، این موارد بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شما است:

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های فناوری

· بهترین زمان: چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح

· بیشترین مشارکت مداوم: چهارشنبه تا جمعه از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

· بهترین روز: پنجشنبه

· بدترین روز: یکشنبه

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های B2C

· بهترین زمان: جمعه ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر

· بیشترین مشارکت مداوم: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر

· بهترین روز: چهارشنبه

· بدترین روز: یکشنبه

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای موسسات آموزشی

· بهترین زمان: دوشنبه ۸ شب

· بیشترین مشارکت: روزهای هفته از ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر

· بهترین روز: دوشنبه

· بدترین روز: یکشنبه

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های حوزه سلامت و درمان

· بهترین زمان: سه شنبه ساعت ۱ بعد از ظهر

· بیشترین مشارکت مداوم: سه شنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر

· بهترین روز: سه شنبه

· بدترین روز: شنبه و یکشنبه

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای سازمان‌های غیرانتفاعی

· بهترین زمان‌ها: سه شنبه در ۳ بعد از ظهر و ۹ شب، چهارشنبه ۳ بعد از ظهر و ۴ بعد از ظهر، پنجشنبه ۲ بعد از ظهر و ۳ بعد از ظهر، و جمعه ۱۰ صبح و ۲ بعد از ظهر

· بیشترین مشارکت مداوم: روزهای کاری هفته از ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب

· بهترین روز: سه شنبه

· بدترین روز: شنبه

بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام در سال 2020 ایران مارکتینگ

 

کلام آخر

باید توجه داشت مخاطب هر برند متفاوت است. برای به دست آوردن مجموعه‌ای از مخاطبان گسترده و مرتبط در اینستاگرام، باید بدانید که طرفداران برند شما چه کسانی هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با مخاطبان و جلب توجه آن‌ها این است که بدانید دقیقاً چه زمانی دوست دارند به گشت‌وگذار در اینستاگرام بپردازند و بهترین زمان ارسال پست اینستاگرام برای کسب و کار خود را پیدا کنید، به همین دلیل همواره باید از مشاوران و متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم، یکی از بهترین راه ها ایران مارکتینگ اپلیکیشن مشاوره رایگان حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 466 views بار دسته بندی : افزایش مشتری و فروش ، بازاریابی اینترنتی تاريخ : 8 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.