ایران مارکتنیگ 360 اهمیت موسسه مشاوره کسب و کار - ایران مارکتینگ

مشاوره در لغت به معنای دریافت کمک و مشاور به شکل حرفه‌ای است. در طول این پروسه افراد سؤالات خود را از متخصصان حوزه می‌پرسند و اطلاعات لازم را از آن‌ها دریافت می‌کنند. مشاوره در مسائل مختلفی انجام می‌شود و می‌تواند خطر ایجاد مشکلات را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد. کسب و کارها نیز در دنیای امروز بسیار پیچیده شده است و صرفاً داشتن یک ایده‌ی خلاقانه باعث موفقیت یک کار نخواهد شد. در واقع هر کسب و کاری دارای جنبه‌هایی متعدد است که ممکن است یک کارفرما نتواند در تمام آن‌ها تخصص لازم را کسب کند. در این مواقع مراجعه به موسسه مشاوره کسب و کار بهترین تصمیم است.

مشاوره کسب و کار ایران مارکتینگ

موسسات مرتبط با مشاوره کسب و کار بهشکلی تخصصی سؤالات افراد را پاسخ می‌دهند. در این مطلب با ایران مارکتینگ توضیحاتی درباره‌ی تاریخچه‌ی شکل‌گیری موسسه مشاوره کسب و کار ارائه خواهد شد.

تعریف موسسه مشاوره کسب و کار

در دنیای امروز شاهد تغییراتی سریع در همه‌ی زمینه‌ها هستیم. همین تغییرات باعث شده است تا نیاز به همگام شدن با اتفاقات برای تمام حیطه‌های مختلف زندگی انسان ضروری باشد. وجود مشاور برای توسعه و رشد دادن کسب و کارها بسیار اهمیت دارد و هرروز به این اهمیت افزوده می‌شود. مشاور وظیفه دارد بخش‌های مختلف یک سازمان یا کسب و کار را به‌دقت موردبررسی قرار دهد و وضعیت موجود و نقاط ضعف و قوت هر کسب و کار را کاملاً مشخص کند.

مشاوره کسب و کار ایران مارکتینگ

 

 

پس‌ازاینکه وضعیت موجود کسب و کار کاملاً بررسی شد و مشخص شد که کجا قرار دارد، باید وضعیت ایده‌آل یا هدف رشد کسب و کار خاص مشخص شود. این جایگاه باید کاملاً با ظرافت در نظر گرفته شود تا بر اساس آن برنامه‌های بعدی کمک به کسب و کار چیده شود. سپس اهداف ایده‌آل به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند و اهداف سالانه را شکل می‌دهند تا بتوان رشد کسب و کار را کاملاً پیگیری کرد.

ابزارهای تخصصی مختلفی باید در نظر گرفته شود تا با استفاده از آن‌ها کسب و کار بتواند به سمت هدف خاص خود حرکت کند. یکی از وظایف موسسه مشاوره کسب و کار ارائه‌ همین ابزارها است. معمولاً موسسات متخصصان مختلفی دارند که در هر حیطه‌ خاص می‌توانند ابزارهای مورد نیاز را به شرکت‌ها ارائه دهند و با مشکلات رایج پیشروی کسب و کارهای مختلف آشنا هستند.

مشاوره کسب و کار ایران مارکتینگ

 

تاریخچه شکل‌گیری انواع موسسه مشاوره کسب و کار

مشاوره به شکل کلی ریشه‌ای بسیار قدیمی دارد و حتی آن را می‌توان تا پیش از میلاد مسیح نیز پیگیری کرد. درواقع از زمان باستان، افراد به این نتیجه رسیده بودند که مشورت با افراد متخصص و افرادی که تجربه‌ای بیشتر در انجام کاری خاص دارند، می‌تواند احتمال موفقیت را افزایش دهد. اما اگر بخواهیم به موسسه مشاوره کسب و کار به شکل تخصصی‌تر نگاهی داشته باشیم، می‌توان تاریخ شکل‌گیری اولین موسسه مشاوره کسب و کار را تا بیش از یک قرن پیش پیگیری کرد.

موسسات مشاوره معاصر

شاید بتوان گفت که اولین موسسه مدرن در زمینه مشاوره‌ای را در سال ۱۸۸۶ آرتور دهون لیتل ایجاد کرد. در ابتدا این موسسه صرفاً در رابطه با کسب و کار دست به تحقیقات کاربردی می‌زد اما بعد از مدتی توانست حیطه‌ی کاری خود را بیشتر گسترش دهد. قصد اولیه و اساسی آرتور دهون لیتل این بود که با مشکلات پیچیده‌ای که شرکت‌ها با آن سروکار دارند، مقابله کند و راه‌حل‌های حساب‌شده و آزمایش‌شده برای حل مشکلات ارائه دهد. در سال‌های پس‌ازآن مشاوره‌ی حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مورد استقبال افراد قرار گرفت و این قضیه سبب شد تا بوز آلن همیلتون در سال ۱۹۱۴ موسسه‌ای برای مشاوره‌های مدیریتی و سیاسی ایجاد کند.

می‌توان به‌جرئت بیان کرد که اولین موسسه تخصصی برای مشاوره کسب و کار، موسسه‌ی مککنزی بود و توسط یک نویسنده تأسیس شده بود که درزمینه مسائل مالی تحقیق می‌کرد. او ابتدا مرکز تخصصی مشاوره درزمینه مالی را تأسیس کرد و سپس به ارائه‌ی ابزارهای متعدد موردنیاز برای انجام تصمیم‌گیری‌های مختلف شغلی پرداخت. او بر اساس موقعیت شرکت‌ها تخمین‌هایی از وضعیت و آینده‌ی آن‌ها می‌زد و بر اساس این تخمین‌ها برنامه‌ی توسعه‌ی شرکت را شکل‌بندی می‌نمود.

در دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰، موسسه مشاوره کسب و کار رونق زیادی گرفت و موسسات مختلفی که در این زمینه فعالیت داشتند حیطه‌ی کاری خود را از ساختاربندی به ارائه‌ی استراتژی‌های مختلف برای موفقیت بیشتر تغییر دادند. بااین‌وجود آمریکا زیاد به مفید بودن این مشاوره اعتقادی نداشت و بیشتر کشورهای اروپایی از مشاوران کسب و کار برای کمک به توسعه‌ی شرکت‌ها استفاده می‌کردند.

مشاوره کسب و کار ایران مارکتینگ

 

موسسه مشاوره کسب و کار در دنیای امروز

می‌توان گفت در سال‌های اخیر رشد تکنولوژی و علم افزایش یافته است و از اوایل قرن بیستویکم با ظهور اینترنت و ایجاد شبکه‌ای مجازی در سرتاسر دنیا، روش زندگی انسان‌ها دچار تغییراتی عمیق شده است. کارکرد موسسات مشاوره کسب و کار نیز بههمیندلیل تغییر کرده است. سرعت رشد تکنولوژی به‌سادگی می‌تواند افراد را از گردونه رقابتی خارج کند و دائماً باید مراقب کسب و کار خود باشید.

برای عقب نماندن از قافله‌ی تکنولوژی، راه اول این است که خودتان را غرق در اطلاعات کنید و در همه زمینه‌ها متخصص باشید که این کار مطمئناً بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود و به طور مدام امکانپذیر نیست، زیرا حیطه‌ی اطلاعات گسترش زیادی دارد. راه دوم مراجعه به یک موسسه مشاوره کسب و کار مثل ایران مارکتینگ است.

مشاورین این استارت‌آپ‌ها طی یک روال استاندارد کسب و کار شما را بررسی کرده و با ارائه‌ی راهکارهایی کمک می‌کنند تا بتوانید همپای تکنولوژی و تغییرات روز گام بردارید. برای مثال با استفاده‌ی درست از تبلیغات دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، می‌توان دسترسی بیشتری به مشتریان داشت و در بازار رقابتی فرصتی برای دیده شدن پیدا کرد.

این کار با استفاده از ابزارهای تخصصی مانند سئو ممکن است. درزمینه برندینگ و تبلیغات دیگر نیز زمینه‌های تخصصی متفاوتی وجود دارند که می‌توان با مشورت آن‌ها را در نظر گرفت تا با صرف انرژی درست توان عملیاتی را بهشکلی اصولی افزایش داد.

سخن آخر

در حال حاضر با رشد علم و دنیای دیجیتال، سرعت زندگی انسان نیز بسیار زیاد شده است و باید برای موفق شدن با این سرعت همگام شد. درواقع کسب و کارهای موفق آن‌هایی هستند که توانسته‌اند به شکل مداوم فعالیت‌های خود و مشتریان را تحتنظر داشته باشند و منطبق بر این فعالیت‌ها قدم‌های بعدی را بردارند. شرکت‌های موفق در کسب و کار به تخصص و دانش اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند راه صحیح پیشرفت را با روشی اصولی پیدا کنند.

همین امر باعث شده است که در دنیای پر از رقابت، شرکت‌های موفقی داشته باشیم که حتی برای چندین دهه عملکرد مطلوبی نشان داده و توانسته‌اند چالش‌های پیشرو را با بهترین استراتژی‌ها پشت سر بگذارند. انواع موسسه مشاوره کسب و کار با این هدف تأسیس‌شده‌اند که کسب و کارهای مختلف را درراه پرپیچ‌وخم موفقیت یاری کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 425 views بار دسته بندی : افزایش مشتری و فروش ، بازاریابی اینترنتی تاريخ : 8 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.