ایران مارکتنیگ 360 چگونه لینک خارجی با کیفیت بسازیم؟ - ایران مارکتینگ

کمتر کسی را می‌شناسید که نداند موتورهای جستجو مجموعه‌‌ای گسترده از فاکتورهای سئویی را هنگام رتبه‌بندی سایت‌ در نظر می‌گیرند. از اواخر دهه ۹۰ لینک‌‌سازی به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه‌بندی سایت، تقریباً بازار بهینه‌سازی سایت در گوگل را احاطه کرده است.

یکی از شاخه‌های لینک‌بیلدینگ، لینک‌سازی خارجی است. گوگل بک‌ لینک را یک رای مثبت برای سایت به حساب می‌آورد و بعد از گذشت چندین سال، هنوز بک‌لینک یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است و کیفیت یک صفحه در سطح وب را مشخص می‌کند. در این میان، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تعداد بک لینک بیشتر، سئوی سایت و بهبود رتبه را تضمین می‌کند؟ در ادامه درباره دو رویکرد لینک‌سازی بیشتر یا دریافت لینک باکیفیت‌تر و تاثیرشان در سئوی خارجی توضیح خواهیم داد.

اهمیت بک‌ لینک‌ باکیفیت چیست؟

با توجه به اینکه تقریباً فعالیت در وب فارسی برای تمام حوزه رقابتی شده‌ است، اگر کسب‌وکاری برای لینک‌سازی خارجی سایت خود استراتژی نداشته باشد و به ساخت بک لینک‌های باکیفیت توجه نکند، به سختی می‌تواند به نتیجه دلخواه برسد. بک لینک‌ باارزش به لینکی در بدنه متن یک صفحه از یک سایت قدرتمند و معتبر اشاره دارد که هم به موضوع سایت شما مرتبط است و هم با انکرتکست مناسب لینک شده است.

به‌صورت کلی، لینک‌های خارجی مستقیماً در سئوی سایت تاثیر می‌گذارند و به گوگل این سیگنال را می‌فرستند که صفحه لینک داده‌شده ارزشمند و کارآمد است. با وجود تغییرات متعددی که در این الگوریتم‌های گوگل ایجاد شد، همچنان این فاکتور جزو عوامل رتبه‌بندی سایت باقی مانده است.

برای سئوی خارجی، کیفیت مهم است یا کمیت؟

بعد از تعریف بک لینک باکیفیت، به این سوال می‌رسیم که آیا کمیت بک لینک (تعداد کل بک‌لینک‌ها) مهم‌تر از کیفیت بک‌لینک است؟ یا چقدر حجم بک لینک‌های دریافتی سایت شما در چندین سال گذشته، در سئوی سایت شما تاثیر گذاشته است؟

طبق گفته جان مولر، تعداد کل لینک‌های خارجی سایت برای الگوریتم‌های جستجوی گوگل اهمیت ندارد. اگر دو فاکتور کیفیت و کمیت بک‌ لینک‌ها را در دو کفه ترازو قرار دهید، مورد اول یعنی کیفیت، سنگینی و ارزش بیشتری در فضای لینک‌سازی خارجی دارد. دریافت یک لینک از سایتی معتبر و دارای اعتبار، تأثیرگذارتر از چندین لینک بی‌کیفیت از  سایت‌های مختلف است.

چرا نباید روی تعداد بک‌لینک تمرکز کنیم؟

معمولاً وقتی فقط روی دریافت بک لینک بیشتر تمرکز می‌کنید، ناخودآگاه هر سایتی را برای بک لینک‌سازی انتخاب می‌کنید و ممکن است از سایت‌های اسپم و غیرمرتبط هم لینک دریافت کنید. در صورت نبود ارتباط موضوعی بین سایت مبدا لینک و سایت مقصد (سایت شما)، گوگل متوجه می‌شود که این لینک‌ها به صورت ارگانیک ساخته نشده است و احتمال جریمه‌‌شدن سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

۴ استراتژی کاربردی برای لینک‌سازی خارجی باکیفیت

 

پست مهمان

انتشار پست مهمان فرصت مناسبی برای ایجاد بک لینک‎های باکیفیت است. بر خلاف کشور‌های خارجی، پست مهمان هنوز در ایران رایج نیست و تعداد محدودی از سایت‌ها از این تکنیک استفاده می‌کنند. برای دریافت نتیجه از این روش، مهم است که با سایت‌های مرتبط با حوزه کسب‌وکارتان همکاری کنید و در یک زمینه مشترک پست مهمان منتشر کنید.

 

لینک پرومکس

لینک پرومکس، بک لینکی است که با استفاده از آن می‌توانید از متن مقالاتی که در گوگل دارای رتبه هستند، لینک دریافت کنید. در این روش چون از بین مقالات دارای رتبه برتر و مرتبط با حوزه کاری‌تان لینک دریافت می‌کنید و با مساعدبودن سایر فاکتور سئویی، ارزش و اعتبار بیشتری به سایت شما منتقل می‌شود. از طرفی چون رسانه با کلمه کلیدی موردنظر شما در جایگاه خوبی از نتایج گوگل قرار گرفته است، به افزایش ورودی سایت‌تان نیز کمک می‌کند. سرویس لینک پرومکس تریبون لیست کاملی از این مقالات ارزشمند را به شما ارائه می‌دهد و در کنار آن امکان خرید آسان آن‌ها را هم برای شما فراهم کرده است.

بک لینک با دایرکتوری

بک لینک‌های دایرکتوری یکی رایج‌ترین انواع لینک‌سازی خارجی است. بسیاری از کسب‌وکارها، چه محلی چه تجاری از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید آدرس سایت و اطلاعات برند کسب‌وکارتان را در لیست‌های دایرکتوری‌ مانند سایت‌های کاریابی، بانک مشاغل، سایت‌های آگهی و سایت‌های اطلاعات کسب‌وکارهای محلی ثبت کنید.

تولید محتوای با کیفیت با ارزش دریافت لینک

برخی از فرمت‌های محتوا بیشتر از یک مقاله ساده متنی بین مخاطبان جلب توجه می‌کنند. اگر می‌خواهید بک لینک باکیفیت دریافت کنید، مثال‌های زیر، نقطه شروعی برای نوشتن محتوای جذاب و دریافت بک لینک هستند:

  • مقالاتی با موضوعات (Why) و (What)
  • محتوای اینفوگرافی با داده‌های ویژه
  • محتوای معرفی ابزار رایگان
  • کیس‌استادی و ایبوک

انتخاب استراتژی افزایش کیفیت یا کمیت بک لینک کاملاً به کسب‌وکار شما بستگی دارد. برخی از کسب‌وکارها نیاز دارند در لینک‌سازی خارجی بیشتر روی کمیت تمرکز کنند و برخی روی کیفیت؛ اما نباید فقط به کمیت یا فقط به کیفیت بک‌لینک‌ها اهمیت دهید. زمانی می‌توانید نتیجه درستی بگیرید که بتوانید بین این دو رویکرد تعادل ایجاد کنید و بسته به هدف و رقبا، استراتژی مخصوص خود را تعیین کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 12 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.