ایران مارکتنیگ 360 معرفی کتاب‌ های موفقیت در بازاریابی - ایران مارکتینگ

راهنمای تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار در انواع کتاب بازاریابی به کسانی که با کسب‌وکارهای مختلف مشغول هستند، کمک می‌کند تا برای ایجاد استراتژی‌ها و عناصری که تجارت را در مسیر درست و حرکت اثربخش راهنمایی می‌کند بهتر عمل کنند.

معرفی کتاب‌های بازاریابی به بسیاری از افراد کمک می‌کند برای یک بازاریابی هدفمند و اثربخش بتوانند بهترین روش‌ها را انتخاب کنند.

همچنین این کتاب‌ها با استفاده از تجربیات فراوان نویسندگان مختلف در زمینه بازاریابی می‌تواند در راه آموزش دیجیتال مارکتینگ به بازاریابان کمک کنند و افق‌های تازه‌ای را در پیشروی تازه‌واردان به این عرصه نمایان کند.

در اینجا نام این کتاب‌ها با شرح کوتاهی از متن آنها آمده است. مطالعه این کتاب‌ها می‌تواند به شما در راه موفقیت کسب‌وکارتان بسیار اثربخش باشد.

 

کتاب مدیریت بازرگانی فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتر به‌عنوان پدر علم بازاریابی شناخته می‌شود. خلاصه‌ای از فصل یک کتاب: مفاهیم اساسی بازاریابی

به بیان ساده، بازاریابی مدیریت روابط سودآور است، با جذب مشتریان جدید باارزش برتر و حفظ مشتریان فعلی با رضایتمندی بالا می‌توان در این عرصه بسیار موفق بود.

 

کتاب نسل چهارم بازاریابی کاتلر

این کتاب بازاریابی که توسط مقامات برجسته بازاریابی جهان نوشته شده است، به شما کمک می‌کند تا به طور فزاینده‌ای با تکنولوژی‌های جدید بازاریابی در ارتباط باشید و چشم‌انداز مصرف‌کننده را تغییر دهید تا مشتریان بیشتری را به طور مؤثرتر به دست آورید.

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی تألیف علی‌اکبر اسلام

در این کتاب شما می‌توانید نگرشی علمی را برای بازاریابی از جنبه‌های مختلف با ملاحظاتی مبنی بر بلندمدت یا کوتاه‌مدت را ببینید. در این کتاب شما می‌توانید نحوه بازاریابی دیجیتال را به صورت تئوری بیاموزید.

 

بازاریابی استراتژیک نوشته کارل جان آلیسیم

در این کتاب بازاریابی بسیاری از مسائل مهم حیطه بازاریابی به روش تخصصی بیان شده است. بسیاری از مفاهیم ارزش بازار، صنعت، تعریف مشتری و بسیاری دیگر از مفاهیم بازاریابی آمده است.

این کتاب بسیار تخصصی بوده و پس از یادگیری مبانی بازاریابی می‌توان از مطالب ارزنده این کتاب استفاده کرد.

 

استراتژی‌های بازاریابی با رویکرد تصمیم محور

استراتژی بازاریابی، متنی متمرکز و مختصر است که می‌تواند به‌تنهایی مورداستفاده قرار گیرد یا با یک کتاب موردی جمع‌بندی شود.

این مفاهیم و نظریه‌های ایجاد و اجرای یک استراتژی بازاریابی را پوشش می‌دهد و تمرکز بر فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک و روابط متقابل بین عملکردهای بازاریابی را ارائه می‌دهد.

کتاب جنگ بازاریابی

در این کتاب که توسط آل ریس و جک تروت نوشته شده، نویسنده سعی داشته رقابت میان بازاریان و بازاریابان را به یک صحنه جنگ تشبیه کند و از نگاهی استراتژیک به مقوله بازاریابی سعی در آموزش تاکتیک‌های پیروزی در این جنگ اقتصادی را داشته است.

خبر رباطی، پدیده‌ای نوظهور در بازاریابی

این کتاب بازاریابی نوشته محمود محمدیان و محمد مرشدی صائین است. در این کتاب بیشتر به موضوع هزینه‌های بالای تبلیغات و چگونگی برنامه‌ریزی برای کم کردن هزینه‌های میلیاردی آنها بحث شده است.

همچنین در این کتاب به این موضوع پرداخته شده که بازاریاب باید از اخبار روز مطلع باشد و از اتفاقات مختلف در جامعه برای دستیابی به اهداف اقتصادی بهترین استفاده را کند.

استراتژی اقیانوس آبی

در این کتاب بازاریابی پرفروش دائمی که مورد استقبال سازمان‌ها و صنایع جهان قرار گرفته است، متفکران برجسته مدیریت جهانی W. Chan Kim و Renee Mauborgne هرآنچه را که فکر می‌کردید در مورد الزامات موفقیت استراتژیک می‌دانید به چالش می‌کشند.

STRATEGY BLUE OCEAN  که به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های استراتژی شناخته شده است، اکنون با مطالب تازه نویسندگان به‌روز شده است و استدلال می‌کند که رقابت بی‌رحمانه چیزی جز یک اقیانوس قرمز خونین از رقبا به همراه نمی‌آورد که بر سرجمع کردن سود جمع می‌شود.

اصول بازاریابی داده‌محور یا ۱۵ معیاری که هر بازاریاب باید بداند

در دوران جدید بودجه بازاریابی محدود، هیچ سازمانی نمی‌تواند هزینه‌های خود را صرف بازاریابی کند بدون اینکه بداند چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی هدر می‌رود.

بازاریابی مبتنی بر داده، کارایی و اثربخشی هزینه‌های بازاریابی را در طیف وسیعی از فعالیت‌های بازاریابی از برندسازی و آگاهی، دنباله‌روی و وفاداری، تا معرفی محصول جدید و بازاریابی اینترنتی بهبود می‌بخشد.

بر اساس تحقیقات جدید از دانشکده مدیریت Kellogg ، این کتاب یک راهنمای روشن و متقاعدکننده برای استفاده از یک رویکرد استراتژیک دقیق‌تر و مبتنی بر داده است تا از عملکرد بازاریابی شما سود قابل‌توجهی به دست آورید.

کتاب گاو بنفش

این کتاب بازاریابی نشان می‌دهد که شرکت‌ها باید محصولات، خدمات و تکنیک‌های خلاقانه‌ای را توسعه دهند که مصرف‌کنندگان به دنبال آن هستند و نمونه‌هایی از بازاریابان موفق را در اقتصاد در حال تغییر امروز ارائه می‌دهد.

بازاریابی محتوایی، کسب مشتریان بیشتر با بازاریابی کمتر

چگونه می‌توانید سروصدا، هیاهو و اطلاعات بدی را که در حال حاضر فضای دیجیتالی مشتریان شما را به‌هم‌ریخته است، از بین ببرید؟

جو پولیزی، یکی از برجسته‌ترین متخصصان در زمینه بازاریابی محتوا، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با ایجاد اطلاعات و محتوایی که در واقع می‌خواهند با آنها ارتباط برقرار کنند، مشتریان را جذب کنید.

دیگر نمی‌توانیم مشتریان خود را با محتوای متوسط ​​ (و پیام‌های فروش) که مشتریان به آن اهمیت نمی‌دهند، ناامید کنیم.

بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی

در این کتاب بازاریابی تلاش شده روش‌های بهینه ‌سازی موتورهای جستجو سئو سایت ، همچنین آموزش تولید محتوا به بهترین شکل ارائه شود.

همچنین اهمیت تولید یک محتوای دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی و هدف‌گذاری برای این محتواها شرح داده شده است.

استراتژی محتوایی شرکت گفت

این راهنمای پروژه، بهترین شیوه‌ها را برای انجام و اجرای پروژه‌های استراتژی محتوا بیان می‌کند. کتاب او راهنمای گام‌به‌گام برای ایجاد استراتژی محتوای سازمانی برای سازمان شما است.

این کتاب بازاریابی مملو از تعاریف و سؤالاتی است که باید بپرسید، چک‌لیست‌ها و دستورالعمل‌ها، برای دستیابی به بهترین نتیجه به بهترین شکل تشریح شده است.

بازی پردازی در بازاریابی

در این کتاب بازاریابی با روش بازی پردازی به جذب مخاطبان و جذب آنها برای خرید پرداخته شد. از طریق بازی پردازی بازاریاب می‌تواند اهداف خود را به مخاطب بقبولاند و ا.و را به سمت قیف خرید بکشاند.

تحقیقات بازاریابی

Malhotra با تمرکز بر تعامل بین تصمیمات تحقیق بازاریابی و تصمیمات مدیریت بازاریابی، یک مرور بسیار مدرن ارائه می‌دهد که خوانندگان را قادر می‌سازد مهارت‌های SPSS و Excel خود را افزایش دهند.

مدیریت رفتار مصرف‌کننده

نویسنده این کتاب بازاریابی را در مورد درک مصرف‌کنندگان به معنای واقعی کلمه نوشته است. صدها هزار دانشجوی تجاری در مورد بازاریابی از کتاب‌های او از جمله رفتار مصرف‌کننده: خرید، داشتن و بودن استفاده می‌کنند. همچنین این کتاب پرکاربردترین کتاب در این زمینه در جهان است.

Permission Marketing یا بازاریابی اجاره‌ای

گودین در کتاب پیش‌گامانه خود چهار آزمون بازاریابی را شرح می‌دهد:

  1. آیا هر تلاش بازاریابی که ایجاد می‌کنید باعث ایجاد رابطه یادگیری با مشتریان شما می‌شود؟ آیا از مشتریان دعوت می‌کند که دست‌های خود را بالا ببرند و با شما ارتباط برقرار کنند؟
  2. آیا مجوز پایگاه‌داده دارید؟ آیا تعداد افرادی را که به شما اجازه ارتباط با آنها را داده‌اند پیگیری می‌کنید؟
  3. اگر مصرف‌کنندگان به شما اجازه می‌دهند با آنها صحبت کنید، آیا حرفی برای گفتن دارید؟ آیا برنامه آموزشی بازاریابی تدوین کرده‌اید تا مردم را در مورد محصولات خود بیاموزید؟
  4. هنگامی که مردم مشتری می‌شوند، آیا برای عمیق‌تر کردن مجوز خود، برای برقراری ارتباط با آن افراد تلاش می‌کنید؟

بازاریابی چریکی

در این کتاب ترکیبی از ایده‌های عالی برای کسب‌وکارهای کوچک و ایجاد راهکارهای مفید در جهت کم کردن هزینه‌ها جمع‌آوری‌شده است.

در این کتاب بازاریابی ترکیبی از آخرین اسرار، استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و ابزارها از بیش از ۲۵ کتاب پرفروش بازاریابی چریکی است.

نتیجه‌گیری

در زمان‌های خوب و بد اقتصادی، بازاریابی نقش محوری در هر شغلی را ایفا می‌کند. تعیین و برآوردن نیازهای مشتریان از طریق محصولاتی که دارای ارزش و دسترسی هستند و ویژگی‌های آنها به‌وضوح بیان شده است، هدف کلی هر کسب‌وکاری است.

همچنین این هدف یک تعریف اساسی از بازاریابی است. مطالعه کتاب بازاریابی به افراد کمک می‌کند بهترین روش‌ها و ایده‌ها را برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود انتخاب کنند.

همچنین خرید کتاب و یادگیری این روش‌ها می‌تواند به افراد در کسب در آمد از اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی کمک کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 25 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.