برندینگ چیست؟

تعریف رابرت بین، کارشناس حوزه برندسازی، در تعریف برندینگ اینچنین است:« برندینگ قولی می‌باشد که برآورده شده است»

این تعرف می‌تواند تعریف مناسبی از این مفهوم باشد. در نظر بعضی برند یک نشان، نام یا یک رنگ مخصوص شماست. اما این فقط تعریف کوچکی از آن چیزی است که به دنبال آن هستید. وقتی شما به مشتریان و همکارن خود قولی می‌دهید و تمام مدت تلاش می‌کنید تا به این تعهد خود پایبند باشید، این موضوع می‌تواند همان مفهوم اصلی برندینگ باشد.

برند شما؛ همه چیزی است که شما از شرکت خود ارائه می‌دهید. باید به طور دقیق بدانید که گروه هدف شما و مخاطبان شما چه گروهی هستند؟ آنها چه توقعات و خواسته‌هایی دارند؟ حال این شمائید که باید به آنها ثابت کنید که می‌توانید از سایر رقبا بهتر عمل کنید.

گاهی در برخی از کسب و کار‌ها دیده می‌شود که پس از مدتی فروش کاهش پیدا می‌کند، برخی از کارکنان شرکت را ترک می‌کنند، و یا حتی رقیبی از راه می‌رسد و سهم شرکت را قبضه می‌کند. برخی از شرکت‌ها نمی‌توانند از این فاز به خوبی گذر کنند اما اگر در مرحله قبل اهداف و معنی برندتان را به خوبی مشخص کرده باشید بهتر می‌توانید در این حالات تصمیم‌گیری کنید، چرا که شما دقیقاً می‌دانید که چه کسانی را استخدام کنید، محیط دفتر چگونه باشد و بر روی کدام محصولات تمرکز کنید.

همراه کردن کارمندان شرکت با اهداف برند نیز به نوعی قدرت نهفته برند محسوب می‌شود. بنابراین در این مرحله آنها را با خود همراه کنید. در عین حال از یک کارشناس برند هم می‌توانید مشاوره بگیرید. پس از طی این مرحله، وارد مرحله تعیین استراتژی برند می‌شوید.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *